İstanbul’un Sarıyer ilçesindeki Poligon Mahallesi’nde yaşayan birçok aile, tapularının ihale yoluyla özel şirketlere devredildiğini öğrenince büyük bir şok yaşadı. Mahalle sakinleri, uzun yıllardır yaşadıkları evlerden çıkartılmak istenmesine tepki göstererek, yerinde dönüşüm talep ettiklerini belirtti.
Bu süreç, Sarıyer Poligon Mahallesi’nde yaklaşık 35 haneyi kapsayan yedi binanın 2021 yılında “rezerv yapı alanı” ilan edilmesiyle başlamıştı. Hak sahipleri başlangıçta iptal kararı almış olsa da, istinaf mahkemesinin bu kararı bozması sonucu hukuki süreç devam etti.
2023 yılında, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’da yapılan değişikliklerin ardından bölgedeki pay satış ihalesi gerçekleştirildi. Mahalle sakinleri, evlerinin satışa çıkarıldığını muhtarlık aracılığıyla öğrendi. İddialara göre, bazı hak sahiplerinin hesaplarına bilgileri dışında ödeme yapıldığı ve tapuların Pelit İnşaat ile Nar Enerji’ye devredildiği öne sürüldü.
Boğaz manzaralı daireler için yatırılan bedellerin 1 milyon 270 bin lira ile 2,5 milyon lira arasında değiştiği belirtiliyor. Mahallede yıkım hazırlıklarının başladığı iddia edilirken, uzun yıllardır burada yaşayan vatandaşlar, evlerinden ayrılmak istemediklerini dile getirip tahliye yerine yerinde dönüşüm talep ediyor.
Bir mahalle sakini, süreç boyunca muhatap bulamadıklarını ifade ederek, “Bir sabah kalktığımızda tapularımızın satıldığını öğreniyoruz. 1984 yılından beri buradayım. Burada 60-70 kişi var. Bir kişinin bile haberi olmaz mı bu satıştan? Sarıyer’in gözde semtlerinden biri burası, metrekaresini 41 bin lira yatırıp aldılar. Satacakları evlerin değeri 50 milyon ile 150 milyon arasında. Temel ihtiyacımız olan barınmayı kaybediyoruz. Ne devlet var yanımızda ne de muhatap olacak kimse,” şeklinde konuştu.



